2021 metus pasitinkame augdami
Praėję metai – visiems verslams įeis į istoriją. 2020-ieji skaidraus verslo iniciatyvai „Baltoji banga“ taip pat išskirtiniai. Optimistiškai kartu su savo nariais atsinaujinę Iniciatyvos misiją ir viziją, prikūrę planų, kitą dieną turėjom sustoti ir atsitraukti. Paskelbus visuotiną karantiną stebėjom, kaip visa tai paveiks rinką ir svarbiausia, mūsų narius. Ir pamatėm, kad matyt nėra nieko labiau sutelkiančio nei krizės. Žvelgdami iš dabartinės perspektyvos matome, kad įmonės, kurioms skaidrumas yra vertybė, išlieka stiprios, principingos, auga ir nori rodyti gerąjį pavyzdį kitiems.
Sutelkianti krizė
Galime stebėtis, kad, atrodo, sunkiausiu verslui metu, kai nėra didelio užtikrintumo dėl rytojaus – fiksavome rekordišką naujų narių skaičių per paskutinius penkerius metus. 2020-ais metais skaidraus verslo ženklą „Baltoji banga“ gavo 13 naujų verslų, dar 4 prisijungė iš karto 2021 metų pradžioje.
Vertybės – ilgalaikis pamatas, kuris, kaip rodo mūsų esamų ir besijungiančių narių pavyzdys, pajėgus atlaikyti trumpalaikius sukrėtimus ir nežinomybę.
Kas skatina įmones jungtis?
Iniciatyvos vadovės, Ievos Lapeikienės teigimu, šiuo metu įmonės dažniausiai nurodo kelis motyvus jungtis prie mūsų. Visų pirma, siekį stiprinti reputaciją ir išlaikyti gerą įmonės vardą. Ženklas „Baltoji banga“ padeda komunikuoti verslo partneriams ir klientams, kad įmonė yra sąžiningas rinkos žaidėjas bei patikimas partneris. Įmonės nori būti atpažįstamos ir identifikuojamos, kaip skaidrios, patikimos ir sąžiningos. Įvairių sukrėtimų metu, tai ypač svarbu.
Ypač jautriose rinkose veikiantys vadovai pabrėžia, kad jiems taip pat svarbu iš principo keisti vyraujančias neigiamas visuomenės ir valstybės nuostatas verslo atžvilgiu. Puiku, kad kartu su skaidraus verslo iniciatyva jie mato galimybę ir potencialą siekti pokyčio ir čia.
Visų antra, besijungiančios įmonės siekia etiško verslo lyderystės ir nori tapti pavyzdžiu kitoms įmonėms: deklaruojamomis vertybėmis ir jas atitinkančiu veikimu kasdienėje veikloje, dalinantis savo gerąja praktika ir skleidžiama žinia siekia skatinti kitus rinkos žaidėjus taip pat sąžiningai vykdyti savo veiklą, o kartu auginti atsakingumo ir skaidrumo lygį prieš darbuotojus ir visuomenę.
Tokiu būdu galima pasiekti realų pokytį Lietuvos verslo kultūroje. Vieningas sutarimas, kad veikiame sąžiningo konkuravimo sąlygomis, – jau gera to pradžia.
Trečia, labai svarbi nurodoma priežastis yra ta, kad įmonės ir jų vadovai, nori būti tarp bendraminčių. Kai vadovai mato, kad jų deklaruojamos vertybės ir veikimo principai sutampa su mūsų iniciatyvos ir joje dalyvaujančių verslų – natūralu, kad tai juos skatina prisijungti. Kalbėti ne visada populiariausia sąžiningumo tema, rodyti pavyzdį ir siekti pokyčio yra žymiai lengviau, kai žinai, kad esi ne vienas.