Gyventojų požiūris į socialinį ženklinimą

2021 m. spalio mėn. tyrėme gyventojų požiūrį į įmonių socialinę atsakomybę, prekių ir paslaugų ženklinimo svarbą renkantis produktus ir „Baltosios bangos“ ženklo žinomumą. 

 

Po atlikto tyrimo buvo įdomu sužinoti, kad:

 

  • Gyventojų nuomone, vidutiniškai 41,3 % Lietuvos verslo yra vykdomas sąžiningai. Remiantis tyrimo duomenimis, sąžiningu paslaugos ar prekės tiekėju galime įvardinti įmonę ar asmenį, kuris sąžiningai ir skaidriai vykdo savo veiklą, laikosi įstatymų, sąžiningai moka mokesčius, nustato sąžiningas kainas bei gamina / parduoda kokybišką produkciją.

 

  • Iniciatyvos „Baltoji banga” tikslai – užtikrinti sąžiningą konkurenciją, kurti atsakingą ir garbingą santykį su darbuotojais, klientais, partneriais ir valstybe; skatinti skaidrią Lietuvos verslo praktiką; vienyti skaidrų ir atsakingą verslą; bei gerinti įmonės reputaciją, mažinant verslo valdymo rizikas ir didinti vartotojų pasitikėjimą bei paslaugų patrauklumą rinkoje yra svarbūs ir gyventojams. Trečdalis respondentų šiuos „Baltosios bangos“ tikslus vertina kaip labai svarbius, skirdami aukštą 7,9 balą iš 10-ies.

 

  • Daugiau nei pusė tyrime dalyvavusių respondentų teigia, kad per 6 ar daugiau mėnesių įsigijo produktų ar pasinaudojo ženklu „Baltoji banga“ pažymėtomis paslaugomis. Trečdalis pastebi šios iniciatyvos ženklinimą ant prekių ar paslaugų tiekėjų pakuočių. Tyrimo duomenimis, beveik pusė tyrime dalyvavusių respondentų nepastebi iniciatyvos ženklinimo, todėl itin svarbu dar plačiau skleisti informaciją visuomenėje apie šią iniciatyvą.

 

  • Žinomiausi ženklai Lietuvoje, pagal atliktą tyrimą yra Ekologiško maisto ženklinimo simbolis ir Europos sąjungos Ecolabel.

 

   

 

Daugiau apie tyrimą galite sužinoti paspaudę čia.

 

  • Pranešimas žiniasklaidai: Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų sutiktų mokėti daugiau už skaidriai veikiančių įmonių prekes ir paslaugas.
  • Pranešimas žiniasklaidai: Prekių ir paslaugų ženklinimas – ar pirkėjai jį pastebi ir kodėl ateityje tai taps vis aktualiau?
  • Diskusija „Prekių ir paslaugų ženklinimas: kokią žinutę siunčiante savo pirkėjui“.

 

 

Atliktas tyrimas yra projekto Nr. 08.5.1-ESFA-V-423-02-0001 „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas“ dalis, kuris yra finansuojamas iš Europos socialinio fondo.